Nog 1,5 maand :O - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ankie Oirschot - WaarBenJij.nu Nog 1,5 maand :O - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ankie Oirschot - WaarBenJij.nu

Nog 1,5 maand :O

Door: Ankie van Oirschot

Blijf op de hoogte en volg Ankie

02 Juni 2017 | Curaçao, Willemstad

Bon tardi allemaal,

Het is inmiddels weer een tijdje geleden dat ik een reisverslag heb geschreven. In het begin zei ik tegen jullie dat ik probeerde om zoveel mogelijk te schrijven naar jullie. Echter is dit best lastig omdat je school- en stageopdrachten hebt en daarnaast wil je af en toe ook relaxen. Hierdoor kan het soms best lastig zijn om iets te schrijven.
Maar ik ben nog steeds ontzettend blij met alle reacties en het aantal mensen die mijn reisverslagen lezen. Ontzettend bedankt daarvoor.

Ondertussen zit ik hier alweer 3,5 maand en heb ik nog 1,5 maand te gaan. Dan kom ik weer naar huis. Op dit moment wil ik daar liever nog niet aan denken want dan bedenk ik me dat ik nog ontzettend veel verslagen moet schrijven voor school en stage en dat het afscheid van stage eraan komt. Over twee weken heb ik namelijk al mijn eindgesprek op stage en hebben wij een feestweek. in die feestweek gaan we allerlei leuke dingen doen met de kinderen om het jaar af te sluiten, zoals naar sea aquarium.. Bovendien nemen we afscheid van collega's en de kinderen want mijn stageplek gaat stoppen. Een collega van mij gaat 24 juni al naar Nederland terug en we wilde graag gezamenlijk afsluiten. De week van 26 juni is dan echt de laatste week van mijn stage, mijn stagebegeleidster en de kinderen. Ik weet nu al dat ik iedereen ontzettend erg zal gaan missen, maar helaas moet je elk jaar weer opnieuw afscheid nemen als je stage loopt.

In mijn vorige verslag schreef ik dat ik vakantie had. Het was erg fijn om vakantie te hebben en hierdoor niet zoveel na hoefde te denken over school en stage.
Op Curacao wordt er ook koningsdag gevierd. Hier hebben ze in de stad een heleboel kraampjes staan en zijn de meeste winkels open. Bovendien hebben de winkels extra kortingen. Ook hadden ze op het wilhelminaplein allerlei activiteiten voor kinderen. Iedereen is dan, net als in Nederland, in het oranje gekleed. Het is erg gezellig om naar de stad te gaan op koningsdag. Op koningsdag ben ik ook met een gast van ons appartement op de foto gezet door dolphin academy. Deze foto moest zo veel mogelijk geliked worden want dan kon ik een prijs winnen. (onze gast gaf niks om de prijs) De eerste prijs was een dolfijnen swim en de tweede prijs een dolfijnenencounter. De derde prijs was een dolfijnenkus. Na een week lang promoten heb ik uiteindelijk de derde prijs, een dolfijnenkus, gewonnen. Deze ben ik natuurlijk met veel plezier gaan ophalen.
Dat weekend hadden we een bbq bij onze stagedocent. Hij is overgekomen vanuit Nederland om te kijken hoe het bij ons ging. Bij zijn huis op Cas Aboa had je prachtig uitzicht en ik heb erg genoten van de bbq. Toch was ik ook wel weer blij dat ik mocht beginnen met stage. Dan kreeg ik een beetje mijn ritme weer terug die ik had voordat mijn ouders kwamen, hoopte ik. Tot nu toe merk ik er nog weinig van.
Die donderdagavond ben ik met twee medestudenten een chichi gaan schilderen bij de winkel in Punda. Chichi betekend in het papiaments 'Grote zus' en is een echt typische curacaose souvenir. Ze worden op dit eiland volledig met de hand gemaakt en geschilderd. Judy is o.a. 1 van de schilders van de chichi's. Het was een erg gezellige avond en ik ben trots op het eindresultaat.
Die vrijdag ben ik samen met een stagiaire die ik hier heb leren kennen naar het concert van Matt Simons geweest. Het was erg gezellig en na afloop hebben we ook nog een praatje kunnen maken met hem. En natuurlijk niet te vergeten op de foto geweest.
Ondertussen heb ik nog heel veel meer gedaan. We zijn o.a. gaan snorkelen bij tug boatje. We hadden verschillende flessen met brood meegenomen. Als je het brood dan onderwater uit de fles laat, komen er heel veel vissen op af. Dit is erg gaaf om te doen en het levert natuurlijk ook gave foto's op.
Ook ben ik nog naar de foute top 500 afterparty geweest. Dit was een erg gezellige avond, maar soms ook gek. Er waren namelijk veel mensen in de leeftijd van mijn ouders of soms zelfs ouder. Deze mensen gingen helemaal los. Dit was best een beetje awkward om te zien.
Tenslotte zijn we gisteren nog naar de movie night op Cabana beach geweest. Hierbij lig je gewoon op een standbedje naar een film te kijken. Het was wel behoorlijk koud door de wind en ik had dan ook een lange broek aangedaan en een vest meegenomen. de film die ze gister lieten zien was Bad Moms. Dit is een erg leuke film.

Ik heb natuurlijk nog veel meer gedaan in die tijd, maar ik kan helaas niet alles in mijn reisverslagen zetten anders heb ik niks meer te vertellen als ik thuis ;)

Ik heb trouwens ook nog een nieuwtje voor jullie. Eind juni / begin juli krijg ik bezoek vanuit Nederland voor 1 weekje. Echter vertel ik nog niet wie het is of zijn. Dit hoor je wel tegen die tijd. ;)

Nog een heel fijn weekend voor iedereen,
Ayo en veel liefs, Ankie


Ps. ik heb in deze periode ook mijn eerste kaart ontvangen. Ik ben er ontzettend blij mee om iets te ontvangen vanuit Nederland dat anders is dan een appje, foto of gesprek.


  • 03 Juni 2017 - 01:03

    Manou:

    Super leuk wat je allemaal hebt gedaan ben echt jaloers !!! Tot over ander halve maand !! ❤

  • 03 Juni 2017 - 01:55

    Ankie Van Oirschot :

    Ik ga graag nog eens terug met je, Manou! Dan kan je alles laten zien ;)
    Tot snel :D

  • 12 Juni 2017 - 23:20

    Marjan:

    Hai Ankie, Wat leuk om te lezsn over jouw avonturen! Heel veel plezier nog de komende tijd! Komende vrijdagavond zullen we je missen bij de intocht van de Boxtelse avond-4-daagse! Veel groetjes Marjan

Tags: Curacao, stage

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ankie

Actief sinds 29 Dec. 2016
Verslag gelezen: 462
Totaal aantal bezoekers 40554

Voorgaande reizen:

09 September 2018 - 28 December 2018

Following my dream

08 Februari 2017 - 17 Juli 2017

Stage Curaçao 2017

Landen bezocht: