Alweer ruim een maand op het eiland! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ankie Oirschot - WaarBenJij.nu Alweer ruim een maand op het eiland! - Reisverslag uit Willemstad, Curaçao van Ankie Oirschot - WaarBenJij.nu

Alweer ruim een maand op het eiland!

Door: Ankie van Oirschot

Blijf op de hoogte en volg Ankie

13 Maart 2017 | Curaçao, Willemstad

Bon nochi allemaal,

Jeetje... Wat gaat de tijd toch snel. Afgelopen woensdag was ik precies 1 maand op het eiland. Maar gelukkig hebben we nog even ;)

De vorige keer vertelde ik jullie dat ik een lang, maar druk weekend tegemoet ging. Het is een erg gezellig weekend geworden. Allereerste natuurlijk begonnen met vrijdag. Ik en de medestudenten zijn gaan eten bij Café de Buren op het Wilhelminaplein (Punda). Daarna zouden wij naar de tienerparade gaat kijken. Echter hadden wij er al rekening mee gehouden dat de optocht te laat zou vertrekken en we zouden bij het eind punt gaan kijken omdat dat in Otrobanda zou zijn (over de pondjesbrug en dan was je er, niet ver dus). Echter was er om 21.00 uur nog niks te bekennen (vertrok om 18.00 uur, maar is wel een lange route). We hadden toen besloten om naar huis te gaan en sommige wilde nog carnaval gaan vieren op zijn Brabants en Limburgs bij een kroeg.

De zaterdag gingen we met dolfijnen zwemmen :D Het was een erg gezellige dag. Er zijn wat dingen binnen sea aquarium veranderd sinds mijn vorige bezoek, in 2015. Helaas geen bekende collega's tegen gekomen, maar daarvoor kom ik gewoon nog een keertje voor terug.

De zondag was de dag van de 'Gran Marcha'. De grote carnavalsoptocht. We zijn dit keer bij het begin gaan staan om er zo voor te zorgen dat we niet al te lang hoefde wachten. We hadden dit keer zelfs de eerste paar wagens gemist, maar de rest had ik wel allemaal gekeken. Het was een hete dag in de zon, maar had me goed ingesmeerd. Op den duur ben ik en een paar medestudenten een schaduwplekje gaan zoeken om verbranding te voorkomen. Het was een gezellige en vermoeiende dag geweest. De dinsdag heb ik nog eilandtoer gedaan samen met Frans en een Gast van Poppy Hostel. Frans regelt hiervoor de transfers en rijdt zo af en toe de gasten rond het eiland en verteld dan vanalles. Zo zijn we ook bij PLaya lagen geweest en heb ik vast geproefd wat ze bij Bahia op de kaart hebben staan. Mijn ouders verblijven bij Bahia.
De andere twee dagen (maandag en woensdag) van mijn weekend had ik het rustig aan gedaan, want donderdag moest ik weer stage lopen.

Zaterdag ben ik met de andere dames naar Blue Bay geweest en we hadden een feestje. Er was namelijk 1 van de dames jarig! Ook hebben we hier een onderwatershoot gehouden met degene die wilde met een erg bekende fotograaf, namelijk Ankie van Oirschot. Kennen jullie haar??? :D Het was erg leuk om te doen en zelf hierdoor ook wat leuke foto's gekregen met de onderwaterwereld erop. Helaas zijn we op het eind van de middag van het strand verregend en zijn we naar huis gegaan.
Zondag aan school en stage gewerkt. Ja... Er wordt hier ook hard gewerkt langs alle leuke dingen.

Bovendien had ik deze week voor het eerst een volle stageweek (3,5 dag). Het is weer een hele leuke stageweek geweest en ik heb weer veel geleerd. Ook heb ik een gesprek gehad met mijn stagebegeleidster over mijn stageplan en mijn voortgang de eerste paar weken. Ze zijn erg positief over mij tot nu toe. Dat was fijn om te horen. Ook hebben we deze week voor het eerst supervisie gehad op de universiteit van Curacao. En natuurlijk niet te vergeten hebben we papiamentsles gehad. Dit hebben we in totaal 10x, nu nog 7x. Volgende week krijgen we scheldwoorden in het papiaments.
Donderdag avond zijn we (Frans, Judy en ik) nog uiteten geweest met gasten en de opzichtster van Poppy Hostel. Dit is een hostel in Otrobanda waar mensen kunnen verblijven. Frans regelt hiervoor de transfers. Het was een gezellige avond tijdens de Punda Vibes. Er wordt muziek gespeeld, vuurwerk afgestoken, er staan kraampjes en sommige winkels zijn langer open. Zo heb ik een kei leuke strandtas gekocht.

Ook heb ik deze week weer een leuk weekend achter de rug. Ik en de andere dames zijn gisteren naar Shete Boka (oftewel 7 monden en ook wel genoemd Boca Tabla) geweest. Dit is een Nationaal park, waarbij je allerlei 'monden' kan bekijken. Deze monden zijn helemaal weggesleten door de kracht van het water. Hieronder zie je ook een foto. In de middag zijn we doorgereden naar Playa Kenepa Grandi (Grote knip). Helaas was hier weinig te zien van de onderwaterwereld, maar hebben we wel lekker kunnen afkoelen in het water. Om de dag af te sluiten zijn we nog naar Hemingway geweest om te eten. Op zaterdagavond is daar altijd live muziek. Dit zorgde voor een erg gezellige sfeer en we hebben lekker gegeten.
Echter toen ik thuis kwam was ik iets minder blij... Ik ben namelijk op dit moment behoorlijk verbrand op me gezicht, mijn hals en nek, mijn schouders en rechterarm. Vandaag kon ik weer kiezen om mee te gaan naar het strand, Playa Porto mari, maar omdat ik zo verbrand ben, nog wat aan stage wilde doen en met mijn ouders zou gaan skypen, ben ik niet mee gegaan. Het was een rustige dag.

Morgen weer een week vol stage voor de boeg en waarschijnlijk weer een leuk weekend. Maar nu eerst nog even een avondje bij komen van dit weekend.

Ik wens jullie allemaal een Bon Siman (fijne week) en tot de volgende keer.

Ayo en zonnige groetjes van,
Ankie

  • 13 Maart 2017 - 07:55

    Astrid Schepens:

    Hoi Ankie
    Leuk om je verhalen te lezen. Ik reageer wel niet altijd maar lees je verhalen wel.
    Fijn dat het zo goed gaat en leuk is daar.
    Wij hebben hier eindelijk een weekend met zon achter de rug zonder regen. Heerlijk.
    Ik kijk uit naar je volgende verhaal.
    Gr Astrid

  • 13 Maart 2017 - 16:54

    Manou :

    Super leuk te lezen dat je het zo naar je zin hebt klinkt ook echt als een paradijsje

  • 13 Maart 2017 - 18:55

    Renata:

    hallo ankie

    ik vind het leuk om jou verslag te lezen en voor mij ook wat herrinnerringen op te doen!
    en het is fijn om te lezen dat het goed gaat met jou
    ik wens jou daar nog heel veel plezier toe en kijk uit naar een nieuw verslag van jou
    groetjes renata

  • 13 Maart 2017 - 20:27

    Hanny:

    Hoi,
    Erg leuk die verhalen van je. Krijg ook zin om naar je toe te komen maar helaas hier moet gewerkt worden.
    Geniet daar maar lekker!! En gebruik factor 50

  • 17 Maart 2017 - 21:58

    Ankie Van Oirschot :

    Dankjewel allemaal voor de leuke reacties!
    Hopelijk wordt het bij jullie langzaam ook beter weer.
    Hier hebben we afgelopen week ook regelmatig regen gehad.

    Hanny, hier hebben ze zelfs factor 70. Deze heb ik gekocht, maar was toch verbrand dus ik denk te weinig ingesmeerd. Maar het is gelukkig alweer zo goed als over. Dit weekend gaan we wel weer naar het strand dus ik zal mij extra goed insmeren ;)

    Renata, leuk om te lezen dat je er dingen uit herkent. Ondertussen zijn er wel wat dingen op het eiland veranderd, maar heel veel zal je nog herkennen. :) Het volgende verslag komt er weer snel aan.

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ankie

Actief sinds 29 Dec. 2016
Verslag gelezen: 629
Totaal aantal bezoekers 40582

Voorgaande reizen:

09 September 2018 - 28 December 2018

Following my dream

08 Februari 2017 - 17 Juli 2017

Stage Curaçao 2017

Landen bezocht: