Alweer ruim een week op het eiland - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Ankie Oirschot - WaarBenJij.nu Alweer ruim een week op het eiland - Reisverslag uit Curaçao, Curaçao van Ankie Oirschot - WaarBenJij.nu

Alweer ruim een week op het eiland

Door: Ankie van Oirschot

Blijf op de hoogte en volg Ankie

18 September 2018 | Curaçao, Curaçao

Bon dia,

Ik heb de laatste tijd niks van me kunnen laten horen, want het was erg druk met veel nieuwe indrukken. Toch zal ik jullie meenemen in de afgelopen dagen.

Op zondag 09-09 vloog ik om 9.15 uur NL tijd naar Curacao. Het was een rustige vlucht en het vloog voorbij. Bij de landing kreeg ik wel last van mijn oren tot als gevolg dat ik na de landing weinig kon verstaan. Dit trok gelukkig na een paar uur weer weg.
Ik werd op gehaald door Frans. Bij frans en Judy ben ik vorig jaar een half jaar geweest en zou ik de eerste paar dagen ook verblijven. Het was fijn om ze weer te zien en de honden weer te knuffelen.

De maandag 10-09 was ik in de ochtend naar een schooltje geweest voor kinderen met autisme. Mijn stage van vorig jaar stopte met heg schooltje en toen hebben ouders het verder overgenomen. Ik was dus erg benieuwd hoe het was geworden en of de kinderen mij nog herkende. Ze hebben er een super mooi schooltje van gemaakt met veel aandacht voor het individuele kind. Tevens zijn ze van 5 naar 15 leerlingen gegaan en hebben ze voort 3 klasjes. De kleintjes, de iets oudere en de tienergroep.
Ook heb ik deze dag boodschappen gedaan want ik kon niet te veel meenemen aan doucheproducten ivm het gewicht van de koffer.

Op dinsdag 11-09 zijn Judy en ik naar playa porto mari gegaan. Het voelde als thuis komen en was blij om weer te kunnen snorkelen. We hebben een leuke stranddag gehad.

Op woensdag 12-09 trok ik in op de boot (zie foto vorig verslag) en had ik mijn eerste meekijkdag. Ik werd bij de parkeerplaats al opgewacht door 1 van de huidige stagiaires. Zij liet mijn kamer zien en legde een hoop dingen uit over de boot en de stage.
Ook mocht ik met een sessie meehelpen. Dit was met een jonge dame die graag weer wilde lopen dus gingen we op het strand i.p.v. in de therapie kamer oefenen. Ik vond het erg leuk om op deze manier kennis te maken met de therapie. In de middag heb ik een aantal sessies van een afstand meegekeken en meegeholpen met de taken van de stagiaires.
Ik heb een leuke kamer op de boot met een tweepersoonsbed en eigen badkamer. Foto’s volgen nog!

Ook op donderdag en vrijdag heb ik meerdere sessies van een afstand bijgewoond en meegekeken met de taken.
Op donderdag was het water zo helder dat we zijn gaan snorkelen achter de dolfijnen. Dit is in open zee en het was prachtig om te zien. Op vrijdag was het de laatste dag van een therapeut en de huidige stagiaires. Dit was wel erg leuk om mee te maken. Op de laatste dag wordt je tijdens je laatste sessie in het water geduwd.

Op zaterdag 15-09 zijn we met een aantal stagiaires van mijn groep een aantal dingen gaan bezichtigen. Zo had je een een mooi uitzicht bij een bankje met “i love Curacao” erop. Daarna hebben we nog genoten van het uitzicht bij fort beekenburg. Vervolgens zijn we gaan snorkelen bij tug boat. Het was soms erg druk met groepen studenten maar het was wel weer erg mooi. Als laatste zijn we nog naar happy hour gegaan op Zanzibar.

Op zondag 16-09 zijn we naar een markt geweest in Barber. Hier kun je veel eten en drinken halen. Daarna wilde we naar de oudste boom maar deze was nog gesloten en ze wisten niet of het open ging en/of hoelaat. Daarna zijn we gaan snorkelen bij playa grandi/piskado met de schildpadden en tot slot hebben we geluncht bij playa lagun.
We moesten op tijd terug zijn omdat ik de auto moest inleveren en we een introductie hadden met alle stagiaires.
Ook hebben we in de avond besproken hoeveel auto’s we willen huren en bij welk bedrijf. Helaas zijn we er nog niet uitgekomen tot op heden.

Gisteren 17-09 had ik mijn Officiële eerste dag. Ik heb de komende twee weken 2 sessies op een dag. Het is op dit moment nog rustig maar de volgende periode zal het een stuk drukker worden. Ik heb ook het gelukt dat ik twee Nederlandse gezinnen heb. Dit is makkelijk om mee te beginnen en makkelijker om mee te kunnen communiceren. Ik heb erg genoten van mijn eerste dag en ga er zeker nog van genieten de komende weken.
Ook proberen we na elke werkdag een stukje te gaan zwemmen. Hopelijk kunnen we dat zoveel mogelijk blijven doen, ook als het drukker wordt en er meer gezinnen zullen komen.

In het volgende verslag zal ik jullie een beetje uitleggen hoe het programma tijdens de dolfijntherapie eruit ziet en wat we natuurlijk de afgelopen dagen gedaan hebben.

Tot snel.

  • 19 September 2018 - 12:21

    Angelique:

    Hey Ankie. Mooi om te lezen hoe je de eerste dagen bent gesetteld daar. Geniet van de komende tijd en ga zeker meer van je lezen!!! Groetjes Angelique

  • 19 September 2018 - 13:08

    Marjan:

    Hoi Ankie, Heel veel plezier en succes!!! Heerlijk zoveel zwemmen en snorkelen. Groetjes Marjan, ook groetjes van Luuk.

  • 27 September 2018 - 03:02

    Hanny:

    Hoi,
    Wat een enrhousiasme, leuk om te lezen. Ik ben inderdaad benieuwd hoe de therapiedag eruit ziet.
    Geniet ervan en ik weet inmiddels wel wie mijn gids wordt als ik naar curacao ga

Reageer op dit reisverslag

Je kunt nu ook Smileys gebruiken. Via de toolbar, toetsenbord of door eerst : te typen en dan een woord bijvoorbeeld :smiley

Ankie

Actief sinds 29 Dec. 2016
Verslag gelezen: 907
Totaal aantal bezoekers 40591

Voorgaande reizen:

09 September 2018 - 28 December 2018

Following my dream

08 Februari 2017 - 17 Juli 2017

Stage Curaçao 2017

Landen bezocht: